Hej,
Som vi tidigare meddelat har vi idag ingen
inhyrd städfirma som håller rent i vår Do-jang, utan det är idag några enstaka
personer som regelbundet städar lokalen själva. Detta är inte en hållbar
lösning och vår plan är därför att sätta upp ett rullande städschema där alla*
aktiva medlemmar ingår.
Vi har nu tagit fram ett städschema som
sträcker sig från slutet av april till slutet av denna termin.
Under fliken dokument finner du en enkel städrutin - det vi önskar ha hjälp med under
städtillfället. Första tillfället för grupp 1 blir söndagen den 28 april 16:00-18:00. Vi har skickat ut mail till er som blivit tilldelat ett datum, i detta mail var städschemat bifogat. (Vi kan ej lägga ut det på hemsidan då det innehåller e-postadresser samt telefonnummer till medlemmar)
Om du blivit tilldelad ett datum som inte
passar är det upp till dig att ta kontakt och byta grupp med en annan medlem.
I varje städgrupp finns en ansvarig (om
medlemmen är ett barn så är det självklart tillhörande målsman som är
ansvarig). Denna person kommer i god tid få en tillfällig kod som släpper in
städgruppen i Do-jangen via tränaringången. När städningen är avslutad är det
gruppansvarige som ser till att allt är i sin ordning och larmar lokalen.
Vi hoppas att detta upplägg ska fungera
väl, och tror att vi tillsammans kan se till att bibehålla den fina Do-jang vi
har idag.
*) Är
du engagerad i klubben som tex tränare, styrelsemedlem mm är du exkluderad ur
städgrupperna, likaså medlemmar som gör sin första termin.
Stort tack på förhand!
Torslanda TKD Styrelse